Tuesday, February 26, 2008

the last one


TRANSKRIAN, Selasa - The Pakciks akan melancarkan album mereka yang terakhir pada bulan ini, sebuah kompilasi lagu-lagu terbaik mereka, antaranya Malam Yang Cerah, Lagumu Untukku, Itu Saya dan macam-macam lagi.
Kumpulan ini yang mula popular pada akhir 2004 mengambil keputusan untuk membawa haluan masing-masing bermula Mei 2008 ini memandangkan majoriti antara mereka ingin memulakan karier solo. Penampilan solo Nine dengan lagu 'Mimpi Yang Tak Sudah-sudah' telah mula kedengaran di corong-corong radio manakala Para ingin menumpukan perhatian kepada pembangungan band-band underground di sekitar Ipoh. Nizam pula telah mempunyai pasangan duetnya dari Perlis dan bakal mengeluarkan single terbaru mereka 'Keliru Bersama' pada pertengahan Jun ini.
Nazul pula telah menerima jawatan sebagai Pegawai Daerah Kampar, menggantikan rakan baiknya yang telah berpindah ke Tanjung Rambutan. Haidi meneruskan perjuangannya sebagai pemanah negara profesional telah berpindah ke Kemboja untuk mengikut jejak idolanya, Rambo.
Kechik telah memulakan rancangan 'live' nya pertama, "Kechik di mana??? Kechik di sini,preeettt pretttt" yang akan mula ke udara di Astro Ria jam 6.30 pagi setiap hari. Amin yang bermula sebagai pengusaha J-Shop telah melebarkan sayapnya sebagai pemilik saham terbesar francais pasaraya Jesco bersama-sama Dr.Afta sebagai penasihat statistik dan kualitinya.
Amir pula telah membawa haluan sebagai artis komik, dan akan mengeluarkan karya nya pertama, "Kambing Ball", satu sekual daripada Mutiara Naga manakala Peje yang berjaya mencipta robot pengimpangnya telah mengaplikasikannya di Sawah Padi di Perlis yang mendapat pengiktirafan Pak Lah sebagai satu inovasi pertanian negara. Ierwan, telah mendirikan rumah tangga dan mengambil keputusan ingin memberi perhatian penuh kepada keluarga dan kini berkhidmat sebagai pegawai kolsultan misteri di kalangan pasangan-pasangan di seluruh negara. Dan terakhir, Jaffrey telah menjadi engineer yang berjaya, dengan kakinya yang telah sembuh sepenuhnya.
Pasti geligat pakcik-pakcik ini akan dirindui, dan pastinya terubat dengan album kompilasi ini. -Reuters.
p.s. mood boring yang dah tak ada kerja lain...

4 comments:

nananane said...

suka. suka. suka entry ni. saye sangaaaaaat suka part lagu 'keliru bersama'.

hahahahaha.

:) selamat mengumpul memori.

Jaffrey said...

hahaha. tuh hasil bila dah boring tahap maksimum.

:))

SaKuRa said...

dasat la pakciks2 nie..skunk dh mula buat kompilasi..ingatkan tahu bela anak2 je kat umah..muahahah~~~

p/s:nk mintak satu cd percuma untuk koleksi bibahrox siap tandatangan lagi..sekian time kasih..(^_^)

Jaffrey said...

nak tandatangan, kene laa masuk kuiz, ataupun hantar sms "PAKCIKS" ke 77777, dan jawapan yang terlewat akan dikire sebagai pemenang akan dpt album cetak rompak beserta tanda tangan. haha~

Post a Comment