Saturday, July 23, 2011

365 days after.


Today marked the anniversary of my leaving from Toshiba.
It seems like it was only yesterday where I got myself to the factory, wear my whitey overall and cap, get going to production line meeting with all good people.

Toshiba, or we call it TEM, is my first workplace.
This is the place where I got to know the real world.
Honestly, working there is not that fun, but having a caring family of colleagues make me fall in love with this place, and it was terribly difficult for me to leave even only after 2 years plus of experience there.

There is just too much for me to remember, and to mention it all here.
But I still miss everything.

Rasa tensyen, keje macam orang gila tanpa henti, siang malam, sabtu dan ahad.
Lepak kat surau dengan fuad, sembang2 pasal life, pasal keje, pasal everything.
Tag team dengan Kak Lina, tackle semua obstacles yang ada.
Fuad, Rima, even bukan keje diorang pun akan setia menolong bila susah.
Excited tunggu pukul 12.15 pasal nak keluar makan dengan budak-budak lain.
Lepak dengan kakak2 operator makan, makan makanan diorang. Haha.
Hari khamis, ada kelas agama, pegi dengar even dalam kepala serabut pasal keje.
"Write off" "Write off" Ayat faveret dalam bilik holded room dengan Fuad.
"Schedule? Schedule?" Cakap ni sambil tunjuk gigi.
Pagi2 dengar ex-boss panggil sorang2 punya nama.
Sembunyik belakang mesin supaya bos tak nampak kite kat mana.
Ingat lagi bila bos cakap "The line loves you". Terus kembang sampai meletop.
Malam2 bila ada masa, tunggu je sms dari Daus yang ada je plan dia nak p mana.
dan banyak lagi...

It would be awesome if I could turn back time even for a day :)
I would like to take this opportunity to thank everyone once again for giving me a superb memorable time at TEM, and I hope you peeps now are as happy as I was back then...

2 comments:

yusmEa said...

aku pun sgt rindu TEM!

Jaffrey said...

:)))

Post a Comment