Thursday, January 17, 2013

Counting Days : 14.


Tik tok tik tok.
14 hari je lagi, tapi belum rasa apa-apa lagi. Mungkin hati numb sangat, tapi  bila orang dah asyik remind, makin cuak jadinya. Lagi-lagi dengan kad yang dah dihantar. Bila korang tengok kad, rajin kan aku dok tampal-tampal semua nama ngan alamat. Tapi... idea ni sebenarnya tak bernas ye. Saya ulang, tak bernas. Penat kot wei. Buruk mana pun tulisan, next time korang kawen, tulis sudah ler...

Memandangkan banyak my parents dah settlekan pasal hal kenduri, my part jadi kecik-kecik punya je. Bab-bab hantaran, dulang-dulang, kad kahwin, photographer, videographer, baju-baju, pelamin etc. Tapi even tak terlibat sangat hal kenduri, bab-bab makan, khemah, teknikal semua tu, still ambek tau jugak. Tanak laa tiba2 kita pakai putih, khemah merah, pelamin hijau. Jadi sarkas pulak kang.  (terbayang jap... geleng-geleng kepala)...

Plan kahwin ni kan kekadang buat terpikir gak pasal orang-orang bisnes ni. Industri kawen ni besar gak kot, catering, photographer, khemah. Cash flow dia besar kot. Ni la kan peluang usahawan-usahawan melayu nak carik makan kan. Tapi kan, bila tengok attitude kebanyakan usahawan ni memang banyak kena improve, dari segi masa (kekadang janji pukul 1, datang pukul 5) and documentation, macam nak mintak quotation pun seminggu tak dapat-dapat lagi, tapi tiap2 hari sms kata nak email (blurgh).

Kalau barang ko cantik, tapi timing ko fail, aku lebih prefer barang yang kurang sikit dari ko, tapi timing dia bagus. Tu lebih reliable, and boleh dipercayai. Kan?

Hari ni sms satu videographer, senang je, satu malam dah settle, dapat quotation and confirmation. Senang keje kan.
Sap sap soi.

Okeh, mari sambung countdown. Dub Dab.

Eh jap. Ada tak aku cite aku dah nak kawen?
Aku dah nak kawen weiiii... :-)

0 comments:

Post a Comment