Saturday, October 15, 2016

Kami pun busy juge.

Cuba tengok tarikh post hari ni dan post yang sebelum ni. Ni bulan 10, nak hujung tahun dah. Kalau baby pon dah pandai jalan ni. Konon nak buat post tiap-tiap bulan, hattt tui. Apatah lagi cita-cita ko yang nak menulis buku. 

Anyhow, aku takde idea sebenarnya apa nak tulis. At the moment aku tengah dalam kelas, tengah break Zohor sebelum kelas mula balik pukul 2 karang. Hidup sekarang ni macam tak cukup nafas, hal kerja, hal takraw, hal belajar, urusan keluarga. Tatau dah mana nak buat dulu, mana kemudian. Aku lebih utamakan mana yang ada due date je, dan memandangkan belajar aku ni pun kena bayar sendiri, ni pun terpaksa la aku pulun. Tapi ada baiknya, kalau tak entah aku nak pergi kelas ke idak. 

Gambar hiasan yang menunjukkan ke-busy-an

Aku segan sebenarnya nak cakap orang aku busy. Pasal busy aku ni, entah-entah untuk orang lain mudah je, and banyak lagi orang kat keliling yang busy, tapi takde nak kecoh mana. So try my best la untuk manage time, kalau perlu extra time, then reserve that extra time. 

Tapi aku ada kenal seorang hamba Allah ni. Asyik nak cakap ko busy. Mau setiap perjumpaan lah ko nak cakap ko busy, banyak sangat keje ko, sampai keje ko kene laa bahagi-bahagi kat orang lain. Apa ko ingat orang lain tak busy ke? Kadang-kadang rasa tak adil pulak dunia ni. Yang kecoh ni, nampak laa ke-busy-an dia yang tak seberapa tu, and orang yang senyap dan akur, buat je la keje banyak memanjang. Tapi bos aku selalu cakap, looking at the positive side, at least kita belajar lebih dari orang tu. So sabar je...

Citer ni sebenarnya nak melibatkan aku pun. Takde laa aku yang kene buat keje dia ke apa, cuma bile melihat kejadian di depan mata, aku rasa macam nak tarik pipi ko kuat-kuat sambil bisik kat telinga, "Keje ko tu biasaaaa je la." Jadi aku nak cakap, jangan la komplen banyak sangat. Bila kerja tu dah jadi tanggungjawab kita, buat je la. Kalau rasa tak competent nak buat tu, buat je la keje lain.

Ah.Puas hati aku dapat settlekan satu post dalam masa 5 minit. 
Kena buat post macam ni lebih kerap, cuma rasa post macam gini kosong dan hambar je. Kbai.

0 comments:

Post a Comment