Sunday, August 3, 2008

My Precious

Last time, my ex-roommate selalu cakap


"Lagu ni ingatkan aku kat hang, lagu ni pulak selalu ingatkan aku kat si polan-polan"


See, I have this one box that I kept all my things, maybe semua pun not that valuable, but they remind of the important people and moments. Macam raya or birthday I received since past 8 years, bila baca balik macam seronok balik, that I actually had these friends who actually care to write me a card. Then ada surat-surat cintan, kad-kad top-up untuk mengingatkan saya yang banyak telah dibelanja kepada telefon, slip-slip peperiksaan.



Like my ex-roommate, saya ada jugak lagu-lagu yang mengingatkan saya kepada kawan-kawan saya. Macam lately, lagu Yovie & Nuno, yang Nazul on 24 jam masa hari terakhir kat USM, Mimpi Tak Sudah untuk Nine, lagu-lagu jiwang Sofaz yang Ewan suka, lagu Barney and friends mewakili Reef, Bunga Citra Lestari kat Anis, Peterpan yang Amir suka etc.



Sama jugak dengan hadiah-hadiah yang saya terima jugak, I kept them in the box of precious as well. Takde laa nak dipamerkan dalam almari ke apa-apa, cuma saya tak nak mereka berhabuk, or terletak merata-rata sampai hilang.


Jadi, the main point is that, sometimes kalau kamu terjumpa kotak kismis yang kosong, or tin air yang saya simpan dalam bilik saya, janganlah salah paham dan buang, kerana behind these 'trash' that some of you would say, adalah harta yang ternilai harganya buat saya.



My precious...

4 comments:

Shafiqah Shaid said...

"See, I have this one box that I kept all my things, maybe semua pun not that valuable, but they remind of the important people and moments."

hehehe. btol tu.. sama ar.. suke simpan bende2 mcm ni gak. dah bertahun2 simpan smp penuh almari tu dgn benda2 mcm ni. bile kemas2 balik, rasa sayang nak buang. kad topup, tiket bus, resit yuran kolej, majalah2 boyband zaman skolah dulu, kad2 raya/birthday dan mcm2 lagi...

kalo tak silap, perangai mcm ni adalah satu penyakit tp lupe nama penyakit tu ape. hehehe.

REEFapfy said...

kotak nie saye ade jugak.
tapi sume kenangan sek.
tapi saye tak suke bukak kotak nie
mungkin lagi 20 tahun saye gelak
bile bukak
.
.
eh termacam tulis blog pulak.
hahaha

p/s= yey, ade lagu kamu ingat.
hehe

Anonymous said...

x ada pon nama fatin liyana.hahahaha~

Unknown said...

uuu~~ sedey bangat~

Post a Comment